––
1. Czuwająca nad prawidłową i zgodną z podstawą programową realizacją programów nauczania.
2. Respektująca indywidualizację procesu kształcenia podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych:
- wykorzystująca w praktyce teorię kształcenia wielostronnego i edukację alternatywną, w tym m.in. elementy pedagogiki Marii Montessori,
- diagnozująca i określająca potrzeby każdego dziecka – organizująca wsparcia edukacyjne,
- monitorująca i wspierająca osiągnięcia edukacyjne uczniów,
- realizująca zajęcia rozwijające w specjalistycznej sali dydaktycznej – LABORATORIUM DZIECKA, które umożliwiąją uczniom m.in. poznanie i rozwijanie „samych siebie”, w tym swoich zainteresowań, uzdolnień, aspiracji oraz umiejętności uczenia się,
- wspierająca edukację domową.
3. Respektująca trójpodmiotowość w edukacji:
- współpracująca z rodzicami,
- wspierająca wychowawczą rolę rodziny – podejmowanie i koordynowanie działań w zakresie wychowania i opieki nad dzieckiem,
- wspierająca rodziców i dzieci realizujących obowiązek szkolny w ramach edukacji domowej,
- stale podnosząca jakość działań podejmowanych przez świetlicę szkolną zgodnie z funkcjami jakie winna pełnić, m.in. – kontynuacja i uzupełnienie działań podejmowanych w edukacji wczesnoszkolnej,
- rozwiązująca bieżące problemy pedagogiczne.